Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Program Bilgileri

Güncelleme : 20.06.2022
Programın Yeterlilik Düzeyi

Tıp Fakültesi Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 7. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 2. düzey ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 7. düzeydir.

Programın Amacı

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Kayseri Tıp Fakültesi’nin temel amacı; tıp alanında yeterli bilgi ve beceriye sahip, ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden ve etkin biçimde kullanan, yeniliklere uyum sağlayabilen, yaşam boyu öğrenme ve kanıta dayalı karar verebilme bilincine sahip, mesleki ve akademik alanlarda araştırıcı, sorgulayıcı ve eleştirel düşünen, her düzeyde sağlık kurum ve kuruluşlarında hekimlik mesleğini yapabilen, etkili iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına önem veren, ilk kez karşılaştığı problemleri çözebilen, ulusal ve evrensel düzeyde sağlık sorunlarına hakim olarak uygun çözümler üretebilen, tıp bilimi ve toplumun sağlık ihtiyaçları arasında bağlantı kurmayı başarabilen, davranışları tıp mesleğine uygun, ülkeye ve insanlığa hizmet amacıyla çalışan, hastalarına karşı tüm evrensel etik ilkeleri benimsemiş şekilde anlayışlı ve sorumlu olan hekimler yetiştirmektir.

Programın Eğitim Türü

Tam Zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Tüm teorik ve uygulama dersleri, klinik uygulamaları ve sınavları başarı ile tamamlayan öğrenciler ‘Yüksek Lisans’ derecesi ile mezun olurlar ve ‘Tıp Doktoru’ unvanı alırlar.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Kayseri Tıp Fakültesinde eğitim, yeterlik/çıktı odaklı ve tam entegre olarak düzenlenmiştir. Ders kurullarına dayalı eğitimin ilk üç yılında, ilk iki yıl ağırlıklı olarak sistemlerin normal yapı ve fonksiyonları, ikinci yılın son kurulunda ve üçüncü yılda ise patolojilere ve klinik bilimlere giriş ve sistem patolojileri ele alınmaktadır. İlk üç yılda temel tıp bilgilerini klinik bağlantılarıyla kavramış olan öğrencilerin staj eğitimleri 4. ve 5. yıllarda yürütülmektedir. Altıncı yıl ise öğrencilerin gözetim altında hekimlik yapmalarına olanak sağlayan intörnlük esasına göre yapılır. Ayrıca öğrencilere tercih edebilecekleri seçmeli dersler sunulmaktadır.
Mezuniyet için toplam 360 AKTS ile tıp fakültesinin 6 yıllık eğitim programında yer alan dersleri başarılı şekilde tamamlamak gerekmektedir.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Bilgi için “SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ”ne ve “SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ”ne bakınız.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Tıp fakültesi mezunları zorunlu hizmet yasası kapsamında birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Sağlık Bakanlığına ait birimlerde ve zorunlu hizmet sonrası kamu ve özel sağlık kurumlarında ‘Tıp Doktoru’ unvanı ile pratisyen hekim olarak istihdam edilebilirler. Tıpta Uzmanlık Sınavına girerek başarılı olanlar üniversite hastanelerinde veya Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar ve sonrasında ‘Uzman Hekim’ unvanı kazanırlar. Ayrıca, ‘Tıp Doktoru’ diplomasını alan mezunlar üniversitelerin Sağlık Bilimleri Enstitüleri bünyesinde yer alan Temel Tıp Bilimleri Bölümlerinde ‘Doktora’ programlarına başvurup eğitimlerini başarı ile tamamladıklarında ‘Bilim Doktoru’ (Doctor of Philosophy) unvanı ile mezun olurlar ve sonrasında üniversitelerin ilgili anabilim dallarında öğretim elemanı olarak istihdam edilebilir ve akademik kadrolarında yer alabilirler.

Güncelleme : 14.06.2022
  • Tıp alanında yeterli bilgiye sahiptir, bilgi ve kanıtların değişebileceğinin farkındadır, öğrenme ihtiyaçlarına göre bilgiye ulaşabilir, güncelleyebilir, gerektiğinde bilimsel yöntemler ile bilgi üretebilir ve sağlık ve hastalık süreçlerindeki uygulamalarına temel oluşturabilir. Tıp alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. Alana özgü bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanabilir.
  • İnsan vücudunun temel yapısını, gelişimini, normal işlev ve işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde bilir. Normal gelişim sürecinde ortaya çıkabilecek anatomik ve fizyolojik farklılıkları patolojik farklılıklardan ayırt edebilir.
  • İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi bireyin çevresi ile etkileşimini göz önünde bulundurarak sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalar ve kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde hastalıkları açıklar, hastalıkların ön tanı, tanı ve tedavi bilgilerine ve bunları uygulama becerisine sahiptir.
  • Hastalıkların tanısı ile ilgili olarak başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır, bireyin tam ve ayrıntılı fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir.
  • Bireylere tanı, tedavi veya korunma amaçlı tıbbi girişimler uygular ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
  • Hastaları için uygun, güvenli ve kanıta dayalı akılcı tedaviyi planlayıp uygular, hastaların ve toplumun sağlık sorunlarını kanıta dayalı uygulamalar ile çözer. Hastaların ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. Sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için ayrılan kaynakları en uygun şekilde kullanır.
  • Birey, aile, toplum ve çevreye yönelik koruyucu hekimlik ve aile hekimliği uygulamalarını bilir, temel epidemiyolojik ve istatistiksel kurallar çerçevesinde gerçekleştirir ve yorumlar, gerektiğinde sağlık eğitimi verir.
  • Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri doğru ve güvenli şekilde düzenler, belgeler ve kayıt altına alır. Aydınlatma ve onam sürecini bilir ve uygular.
  • Hekimlik uygulamalarını gerçekleştirirken sağlık hizmeti sunduğu birey ve toplumda, dil, din, ırk, cinsiyet, sosyal, ekonomik ve kültürel ayırım gözetmeksizin mesleki değerler, evrensel etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde sorumluluklarını yerine getirir.
  • Etkili yönetim ve iletişim becerilerini kullanır, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile iş birliği yapar. Ekip çalışmasının temel kurallarını bilir, gerektiğinde sağlık ekibine liderlik yapacak temel yönetim ve organizasyon bilgilerine sahiptir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678910
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
554
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
55
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5434
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
55545
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
54
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
353
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
455
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
55335
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
54
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
34
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
554
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
553
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
5
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
53
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
453
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
455
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
5353
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
535
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
5354
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
345
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
45
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
555
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
55355
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
5
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
552
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
35
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
33433355
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
34511
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
253
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
252

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek